← blog

Primjeri iz prakse: Koje poteškoće/troškove uzrokuju netočni podaci o proizvodima?

04.06.2018.
Sređeni matični podaci, odnosno podaci o proizvodima, preduvjet su uspješne elektroničke razmjene podataka. Ako su podaci usklađeni sa svjetskim standardima za svaku industriju, onda je svim partnerima u poslovnom lancu lako uspješno surađivati.
 

Zlatno pravilo – prvo sređeni matični podaci, onda razmjena e-dokumenata

 

Međutim, najčešće u praksi to nije slučaj i puno se vremena koristi za pojašnjavanja, ispravljanja pogrešaka, ponovna slanja proizvoda i slično.
Neke situacije pri narudžbi proizvoda se često ponavljaju, a dolje navodimo primjere koji ih ilustriraju:

  • Ista šifra proizvoda proizvođaču i kupcu znači različite stvari – šifra nije jedini podatak na koji se treba osloniti već je bitno da su šifre ažurne i usklađene s globalnim standardima. Ako nisu, kupac će pri narudžbi na pameti imati jedno, a stići ćemo drugo. Primjerice, ako kupac naruči 10 kutija, može mu stići 10 paleta istog proizvoda. Dakle, značajno više proizvoda nego što je kupcu uopće potrebno. Dodatno, ako se radi radi o robi kratkog roka trajanja koju sada proizvođač mora povući od kupca, a istovremeno je već imao kupca za određenu količinu proizvoda kojeg je morao odbiti zbog veće kupnje, koja je u stvarnosti nije bila realna zbog različitog tumačenja šifri, možete zamisliti koji problemi i troškovi nastaju. Pouka je jednostavno – prvo sređeni matični podaci, onda razmjena e-dokumenata.
  • Promjena u volumenu, dizajnu proizvoda – proizvođači kontinuirano unaprjeđuju proizvode. To nekad može značiti veći ili manji volumen pakiranja, drugačiju ambalažu proizvoda zbog nekih dodatnih komponenata i slično. Primjerice, ako je proizvod neznatno povećan u volumenu to automatski znači veću širinu palete. Ako gledamo samo jedan proizvod, povećanje je zanemarivo, no ako gledamo sve proizvode na paleti dolazi do značajne razlike. Primjerice, veličina palete narasla je za pet centimetara u širinu i kupac ju pokušava smjestiti na staro mjesto u skladištu. Operater na viličaru ima svoj radni nalog i ne zanima ga ništa osim uputa nadređenog i… cijela paleta kristalnih vaza pretvorena je u hrpu stakla koju će sada netko, uz dodatne troškove, morati počistiti. Važno je da se matični podaci ažuriraju i da poslovni procesi tjeraju sudionike da drže matične podatke ispravnima.

 

Globalna svjetska mreži za razmjenu matičnih podataka – GDSN – pouzdani je izvor za točne podatke o proizvodima, a dostupna je svim tvrtkama u svijetu.

 

Kako bi osigurali da se gornje situacije ne događaju, najjednostavnije je koristiti informacije na Globalnoj svjetskoj mreži za razmjenu matičnih podataka – GDSN – koja je dostupna svim tvrtkama u svijetu. Preko nje velike i male tvrtke u svijetu razmjenjuju podatke o više od 6 milijuna proizvoda. Integracija takvog sustava u lokalni sustav upravljanja podacima je moguća za razne vrste tvrtki i ne uzrokuje nikakve promjene u poslovnim sustavima u kompaniji.

 

U tvrtci Poslovne tehnologije rade vrhunski stručnjaci koji imaju dugogodišnje iskustvo u području razvijanja sustava za upravljanje podacima o proizvodima i elektroničku razmjenu podataka. Osim tvrtki iz raznih sektora, takvi sustavi su razvijani za podršku globalnim sustavima kao što je GS1 u Hrvatskoj i Turskoj. SyncGuide je certificirano rješenje, razvijeno unutar tvrtke, koje osigurava kompletno i točno upravljanje podacima o proizvodima. Više informacija o proizvodima i uslugama možete naći ovdje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *