Upravljanje podacima o proizvodima i uslugama

Upravljanje podacima o proizvodima i uslugama usmjereno je prvenstveno na one industrije koje kontinuirano manipuliraju velikim brojem proizvoda i u svom poslovnom procesu uključuju niz poslovnih partnera (od proizvođača, dobavljača, distributera, elektroničkih posrednika, kupaca i sl).

Kontaktirajte nasViše o SyncGUIDE
  • Maloprodaja – milijarde osoba na dnevnoj bazi kupuju razne prehrambene proizvode, pića, odjeću, i ostale proizvode široke potrošnje. Svi oni očekuju vrhunsku uslugu, kontinuiranu dostupnost proizvoda, točnost deklaracija, mogućnosti da kupuju online i offline.
  • Industrija odjeće – modni trendovi se mijenjaju izrazito brzo, zahtjevi kupaca su sve složeniji, a istovremeno kupci očekuju da plasiranje robe na tržište bude u kratkom roku nakon kreiranja i proizvodnje. Kako bi to bilo moguće bitno je imati učinkoviti sustav praćenja robe od dobavljača sirovina, preko poluproizvoda, proizvođača, distributera do ostalih. Takav pristup ubrzava protočnost robe, smanjuje mogućnost greške i broj proizvoda na skladištima.
  • Industrija hrane i pića te supermarketi – barcode je danas najprihvaćeniji standard za identifikaciju proizvoda u svijetu. Upravo su trgovine prve započele s primjenom, a danas ga koriste svi poslovni partneri od proizvodnje do prodaje. Kupci želje jednako učinkovito kupovati na lokaciji, ali i u dućanu te zahtjeva točne i pouzdane informacije o proizvodima. Zato je bitno kroz upravljanje matičnim podacima unaprijediti sustav opskrbe hranom, mogućnost praćenja robe kao i sigurnost transportiranja i skladištenja robe
  • Zdravstvo – zdravstveni sustavi širom svijeta suočavaju se s velikim problemima vezano uz starenje stanovništva, manju alokaciju sredstava za preventivu, manje budžete dok istovremeno potrebe i očekivanja pacijenata rastu. Upravljanje podacima o proizvodima može značajno doprinijeti u rješavanju takvih izazova. Primjerice, lanac dobavljača za neku zdravstvenu ustanovu se proteže kroz više zemalja u kojima vrijede različiti lokalni i globalni zahtjevi, no korištenje GSDN mreže koja na globalnom nivou sadrži najtočnije podatke, čini ovaj proces značajno lakšim i efikasnijim. Sinhronizacija podataka znači i manju mogućnost pogreške pri nabavi medicinske opreme ili lijekova, a to automatski znači i uštede u sektoru nabave.
  • Roba široke potrošnje – slično kao u ostalim maloprodajnim sektorima, kupci svojim složenijim zahtjevima diktiraju razvoj. Tako potreba za bržom dostupnošću proizvoda, točnost njihovih deklaracija, mogućnost praćenja puta od proizvodnje do trgovine predstavlja veliki izazov za trgovine koje prodaju elektroniku, tekstil, proizvode za kućanstvo i sl. Integracija podataka, kontinuirana i uža komunikacija među poslovnim partnerima postalo je pravilo, a ne iznimka.
  • HORECA – svi objekti koji u ponudi imaju gotovu hranu suočavaju se s velikim izazovima kao što su uvijek svježa hrana, brza dostava namirnica, sigurnost hrane i mogućnost praćenja lanca dobavljača. Upravljanje podacima o proizvodima očito nije bitan samo za hotele, restorane i catering usluge već i za cijeli lanac koji stoji iza njih. Učinkovito upravljanje podacima o proizvodima, predstavlja za sudionike u tom lancu veću mogućnost za dobijanje posla te jačanje njihove kredibilnosti i pouzdanosti. Također, upravljanje podacima o proizvodima ubrzava komunikaciju i protočnost robe među poslovnim partnerima, a krajnjem kupcu naposljetku osigurava vrhunski i standardizirani proizvod.
  • Transport i logistika – svi poslovni partneri na ovaj ili onaj način koriste transportne i logističke usluge, a pojedine tvrtke pružaju takve usluge. Svima njima je izrazito bitno vrijeme i točna isporuka pošiljke te mogućnost da se proizvodi mogu pratiti, odnosno identificirati njihova pozicija u svakom momentu. Upravljanje podacima o proizvodima povećava efikasnost transportiranja robe, primjerice kroz optimalnu popunjenost kamiona, smanjuje zalihe na skladištima i povećava protočnost robe, usklađuje potrebe, zahtjeve i očekivanja frontline aktera (maloprodaja, zdravstvo) s proizvođačima te omogućuje bolju protočnost među državama i usklađenost sa zahtjevima regulatornih tijela.